zondag 20 mei 2012

Ding 22 - Bibliotheek 2.0 en de toekomst

Van de bronnenlijst heb ik zowel het manifest (Nederlandstalige versie) als het artikel van Lex Slaghuis doorgenomen.
Zo maar wat termen die ik uit het artikel van Lex Slaghuis wil noemen, maar die in mijn ogen aangeven waar het (in de toekomst) om draait:
ontmoetingsplaats - debat - cultuur - levenslang leren - verbinden van mensen - workshops - lezingen - heroriƫntatie - sociale invulling - 11 dingen voor docenten - 15 dingen voor ambtenaren - bewustwording - nieuwe kansen - web 2.0 = verzameling kansen.

Ik heb mij aangemeld bij Bibliotheek 2.0 Ning community, mijn lidmaatschap is in behandeling.....

Tenslotte: hoe kijk ik tegen Bibliotheek 2.0 aan?
Duidelijk is dat de bibliotheek met 2.0 klantgerichter gaat werken en haar (virtuele) diensten gaat aanbieden waar haar gebruikers zijn. Als dit dan uiteindelijk zo gaat werken als de filmpjes van VOB laten zien: prima!

1 opmerking:

  1. Zeker. De filmpjes zijn vingeroefeningen, inmiddels wordt er op landelijk en provinciaal niveau hard gewerkt aan makkelijke oplossingen. Want als de techniek niet meer in de weg zit gaat het pas werken.

    BeantwoordenVerwijderen