vrijdag 18 mei 2012

Ding 20 - muziek

Leuk ding! Via het account van 23dingen een tijdje rondgekeken en natuurlijk geluisterd op last.fm.
Daarna ook een ontdekkingstocht door Spotify gemaakt. Heerlijk om mijn muziek op te zoeken en zo bij elkaar te hebben. 'Moet' nu toch echt eens aan een Smart - of iphone, want nu kan ik mijn favo lijst alleen via de pc beluisteren. Beetje jammer natuurlijk ☺. En dan grijp ik toch net zo makkelijk naar een cd.

Ik heb op dit moment geen idee wat je hiermee als bibliotheek zou kunnen doen. Men kan elkaar al vinden via Spotify door lijstjes met vrienden te delen e.d., dus hoe zou je als bibliotheek daarbij nog een toegevoegde waarde kunnen hebben? Ga ik nog eens een nachtje over slapen.



1 opmerking:

  1. Laatst sprak ik met een collega uit Alkmaar over de veranderende rol van de bibliothecaris en toen kwamen we op de vergelijking "van god naar gids". In feite vertellen we de gebruikers niet eer wat goede media zijn, maar we helpen ze het zelf te zoeken. Door ze het te leren of door afspeellijsten vol inspiratie samen te stellen. Bibliotheken maken hun eigen collecties muziek en bieden die bijvoorbeeld op thema aan. De rol van bibliothecaris als contentcurator is ook een veelgehoorde ontwikkeling. Kan je daar iets mee?

    BeantwoordenVerwijderen