vrijdag 4 mei 2012

Ding 16 - mobiel internet

'Mobiel, altijd en overal' staat er te lezen in de eerste alinea over Ding 16. Ik ben er kennelijk nog eentje van de oude stempel, want van mij hoeft dit niet zo nodig. Ik weet het, over een tijdje zal het ook voor mij de gewoonste zaak van de wereld zijn, maar nu nog ff niet!
Ik erger me nu best aan mensen die 'altijd en overal' menen bereikbaar te moeten zijn en 'altijd en overal' maar op hun schermpje zitten te staren en bezig zijn met twitteren, agenda en mails, en wat er maar kan op je smartphone.
Het zal duidelijk zijn: zelf ben ik nog niet in het bezit van een dergelijk apparaat, dus ervaring heb ik er niet mee. Heb wel mee zitten gluren bij familie en vrienden, die vol trots hun phone en apps laten zien. Zal best handig zijn, maar op dit moment mis ik het niet en voel (nog) niet de behoefte om mijn mobiel in te ruilen. Maar dat dit moment zeker gaat komen, is zeker!

Natuurlijk is het goed om als bibliotheek mee te gaan in de technologische ontwikkelingen, want zakelijk gezien is dat zeker belangrijk. Dus ben benieuwd of de bibliotheek app, die deze week is gelanceerd, goed gebruikt gaat worden door onze klanten.

1 opmerking:

  1. Daarom is het goed om om je heen te blijven kijken en de maatschappelijke trends te volgen. Zodat je er op in kunt springen als organisatie, zonder je daarbij te veel te laten leiden door je eigen gebruik van die media. Geen probleem dat jij andere (media)keuzes maakt. Observeer en blijft het gedrag observeren van degene voor wie je het allemaal doet. Erken hun behoeftes en betrek ze bij het vormgeven van je dienstverlening.

    BeantwoordenVerwijderen