vrijdag 11 mei 2012

Ding 19 - sociale netwerken

Met dit fenomeen ben ik wel bekend: zoals LinkedIn (want je probeert van alles als je je baan verliest) en Facebook.
Het laatste medium gebruik ik op het moment regelmatig, maar dat komt vast omdat ik er nog niet zo lang een account heb. Hiervoor was ik op Hyves te vinden, maar dat is uiteindelijk helemaal stil komen te liggen.
Joost en Floor heb ik ook gevonden. Dus wat dat betreft zijn we als bibliotheek goed bezig binnen de sociale media.
Wat kunnen we verder nog? En willen we niet te veel? Want bereik je je doel als je overal aanwezig bent en/of wilt zijn? Is dit haalbaar?
Aan het eind van de rit (= deze cursus) zal de balans opgemaakt worden neem ik aan.

2 opmerkingen:

  1. Mijn ervaring is dat je het meer gaat gebruiken naarmate je langer een account hebt. Doordat je meer verbindingen gaat leggen en het blijkt dat er heel veel bekenden ook een account hebben.
    Als je ziet dat er ongeveer 5 miljoen Nederlandse accounts zijn, dan is het denk ik wel duidelijk waar je als bibliotheek op in zou moeten zetten. Want het is belangrijk om daar te zijn waar je gebruikers zijn en dat is in in steeds grotere mate Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk zijn er vele toepassingen en eerlijk gezegd denk ik dat je als bibliotheek daar zichtbaar moet zijn waar je een meerwaarde hebt. Omdat, zoals Edo terecht opmerkt, al 5 miljoen gebruikers zijn, dan lijkt het me duidelijk dat we in ieder geval op Facebook aanwezig moeten zijn én actief!

    BeantwoordenVerwijderen