zondag 12 februari 2012

Ding 6 - Ontdek Flickr

De volgende stap in 23 Dingen is Flickr. Wel bekend met de naam, maar ook hier geldt weer voor mij: tot nu toe nog nooit iets mee gedaan.
Eerst de info op onze cursussite doorgenomen en gelezen. Daarna mijn account op Flickr aangemaakt.
Erg leuk om hiermee bezig te zijn, weer iets om je in te verliezen :). Dus ik neem mij voor om met enige dosering aan de slag te gaan. Toestelletje mee naar het werk en wat foto's gemaakt.


De overige foto's kun je hier zien.

Op zoek naar een foto op Flickr voor dit blogbericht. Het is een luchtfoto van mijn geboorteplaats Roelofarendsveen. Ik was eigenlijk op zoek naar ijspret in dit dorp, maar kon geen vrij bruikbare vinden. Voor deze foto geldt dat wel (' You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work - to Remix — to adapt the work to make commercial use of the work').

Roelofarendsveen
Thijs Knaap
 Om de foto in het bericht te krijgen, kostte wel even wat tijd en speurwerk. Gelukkig was 'gezellieh' mij al voorgegaan en was ik er uiteindelijk redelijk snel uit.

1 opmerking:

  1. Wow, wat een gave plaat is dat zeg. Doet mij denken aan de serie Nederland van Boven. De omroep heeft ook de helikopter beelden vrij beschikbaar op het internet geplaatst, zodat anderen daar weer gebruik van kunnen maken. Dat is nog eens delen. Overigens wel nadat Alexander Klöping zich kritisch had uitgelaten over de deelbereidheid van de VPRO.

    BeantwoordenVerwijderen