donderdag 9 februari 2012

Ding 5 - RSS feeds vinden

Vandaag weer verder met de RSS feeds. Ik heb al wat ervaring met bloggen, dus ik herken wel een aantal items, zoals de blogroll. Ook het toevoegen van gadgets, in dit geval mijn blog voorzien van RSS, is mij niet vreemd.

In mijn reader staan inmiddels ook al wat items (dit gebruik is ook overgeslagen naar mijn andere (privĂ©)account). Ik heb mapjes gemaakt om het overzichtelijk te houden. Wel verslavend hoor, vooral alle filmpjes die zodoende voorbij komen, je bent zo maar een uur verder.

De instructie over webcare/Google Blogs is duidelijk en zeker handig om te gebruiken. Ik heb een map 'egofeeds' gemaakt en moet nog even bedenken waarmee ik deze ga vullen.

Het nut van Google Alert zie ik nog niet zo, welke meerwaarde kan het hebben t.o.v. reader?Heb er geen ervaring mee, dus wie weet kan iemand mij wijzer maken op dit punt.

Net als Jeannemieke ga ik zeker de infobalie voorzien van een reader, daar zie ik het nut wel van in. Het is wel belangrijk dat ik dit ook communiceer met mijn directe collega's, wel zo handig als zij de reader ook regelmatig doorlopen. En wie weet hebben ook zij nog goede suggesties.

Op naar het volgende ding!

2 opmerkingen:

  1. Met Google Alert kun je een onderwerp nemen waar je op gezette tijden een mail over krijgt Hier staan nieuw gepubliceerde items over dat onderwerp in. Probeer maar eens op gemeente Maassluis of Elfstedentocht. Je zal zien dat je dan getipt wordt op zaken die hierover gaan. Het nut voor je bibliotheekwerk? Bedenk maar eens wat onderwerpen waar je van op de hoogte wil blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met Googlealerts komen de alerts van alle sites waar de term genoemd wordt. Het is heel gericht op die term. Met een rsslezer volg je gericht een aantal sites. Als je je alleen met rss bezich houdt mis je dus de informatie die op andere sites over het onderwerp vermeld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen