dinsdag 7 februari 2012

Ding 4 RSS feeds

Vandaag heb ik mij op het volgende Ding gestort: RSS feeds. Van het bestaan weet ik af en ook wel waar het voor bedoeld is, maar gebruiken? Tot nu toe nog niet.
Het filmpje met uitleg is nuttig als inleiding. De brij aan tekst wordt op den duur te veel van het goede voor mij. Vooral het lezen van het pc-scherm staat me na een poosje wel tegen. Vervolgens loopt mijn eerste poging om een RSS te 'subscriben' (die van '23dingen') op niets uit. Kom er eerst achter dat het niet aan mij ligt. Maar na nog even verder bloggen kom ik bij Ronald dan de 'ultieme' tip tegen en heb ik nu toch '23dingen' aan mijn reader toegevoegd. Nog wat geoefend met het toevoegen van RSS feeds.

Nu moet het nog dagelijkse routine gaan worden.....

Kan me wel voorstellen dat een ander account wordt gemaakt voor het werk, zodat er een duidelijke scheiding is qua feeds tussen werk en eventueel privé. Op die manier kunnen ook de collega's makkelijker de laatste nieuwtjes volgen. Of is dat niet de bedoeling (en dan bedoel ik het maken van een 'werk'account ☺)?

2 opmerkingen:

  1. Het helpt als je de Rss-reader laat opstarten met je browser. Als startpagina, waarvan je er tegenwoordig meerdere kan instellen in je browser. Zo zie je gelijk wat er nieuw is. Een rssreader met zorgvuldig geselecteerde feeds die je ook regelmatig schoont, kan je veel tijd schelen en nuttig informatie opleveren.
    Of je daarbij twee accounts moet maken is aan jou. Wat ik wel ervaar en om mij heen zie is dat privé- en werktijd steeds meer samenvallen. Veel van mijn informatie voor mijn werk kom ik (per ongeluk) tegen tijdens privétijd. Omdat ik ze via Twitter of de rssfeeds op mijn startpagina tegenkom. Ga ik dat dan negeren totdat ik er toevallig op mijn werk weer aan denk? En waarom zou ik dat ene mailtje niet even beantwoorden als ik toch achter mijn pc zit.

    BeantwoordenVerwijderen