donderdag 12 april 2012

Ding 14 - IM

Mijn ervaringen met chatten zijn minimaal, missen doe ik het (privé) niet. Ik heb niet zo de behoefte om elk moment van de dag maar bereikbaar te zijn. En voor kletspraatjes pak ik de telefoon of ga gezellig langs. Maar dat is in de privésituatie. Zakelijk gezien heb ik er tot nu toe geen ervaringen mee.

Is het aan te bevelen als medium binnen onze organisatie? Belangrijk in dat geval is hoe dit het beste georganiseerd kan worden. Zet je het in dan zal ook iemand beschikbaar moeten zijn en blijven voor de chattende klant. En kan die collega dan alles laten vallen waar ie op dat moment mee bezig is?
Op rustige momenten,  geen probleem. Maar je zult altijd zien dat alles samenvalt.
Ik heb echt geen idee of de klant er gebruik van zal maken. Kan me dan weer wel voorstellen, dat mensen thuis bij het snuffelen in de catalogus met vragen zitten en daar snel antwoord op willen en dan biedt een chatsessie natuurlijk uitkomst.
De voor- en nadelen zullen tegenover elkaar gezet moeten worden om dan te kunnen besluiten of en hoe IM wordt ingezet.

1 opmerking:

  1. Je hebt absoluut een belangrijk punt te pakken. Dat het een aanvulling is, is duidelijk, maar of je het waar kan maken is natuurlijk de vraag. Hoe je het in je organisatie organiseert is iets waar je vooraf heel duidelijk over moet nadenken. Daarbij is het ook van belang om je te bedenken wie gaat chatten, iemand in de front-office of juist iemand in de back-office.

    BeantwoordenVerwijderen